fredag 6 december 2013

-Självständighetsdag, Alice 8 månader samt Nikos namnsdag-


Idag firar vi mycket.
Alice blir 8 månader gammal, Finland 96 år och Niko hålls kvar på 22.
Däremot har han namnsdag  :)
OCH hur har denna fina dag firats?
Jo med att skrubba och städa Wc:n.
Perfekt!
Jag har stressat för wc:n nu fast hur länge och idag tog jag tag i det stora problemet.
Jag hatar nämligen den wc:n.
Den är som ett spöke i mitt annors så fina hem.
Haha!
Nä men vad jag än gör med den så blir den aldrig fin,
Liten är den också och opraktisk.
AJA, nu är den iaf så fin som den kan bli :)

Dagen till ära har jag iaf bakat ihop en kaka.
Ingen vacker en, men den fick duga.
Mitt huvud har varit på spräningsningsnivå hela dagen så är nöjd att jag ens fått så här mycket till stånd.
Det tär på nacken och ryggen att alltid bära fröken på en och samma sida.
Så nu lider jag av huvudvärk.

Så sådant! 
Hur har er dag varit :)

Tänään on ollut paljon aihetta juhlaan.
Alice täyttää 8 kuukautta, Suomi 96 ja Niko pysyy edelleen 22 vuotiaana.
Sen sijaan hänellä on nimipäivä :)
Ja miten tämä hieno päivä on vietetty?
Pesemällä vessaa!
Olen kauan jo yrittänyt sulkea silmät kun menen sinne että en näkisi kaikkia kamaluuksia mitä se kerää eri nurkkiinsa.
Tänään otin sitten tiskiharjan ja rupesin kunnolla jynssäämän.
Inhon sitä vessaa.
Vaikka kuinka siivoasin ja yrittäisin tehdä siitä hienon tulee se aina olemaan kamala.
Se ei yhtään sovi tänne meidän hienoon kotiimme :/

Allin 8 kuukautis päivän kunniaksi leiposin kuitenkin kakun,
Ei mikään kaunis kakku mutta kakku kuitenkin.
Mulla on ollu kamala pään särky koko päivän joka ei ole lähtenyt särkylääkkeillä.
Sitä se teettää kun kantaa lasta mukanaan päivät pitkät samalla puolella :)

Mutta mitä teille kuuluu?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar