måndag 2 december 2013

-Crazy day-






Kanske jag sen också överlever denhär dagen, fastän jag starkt bestämde mig på morgonen att jag inte lämnar sängen över huvudtaget.
Operationen är över och den gick som planerat.
Men på nåt sätt kan man inte slappna av ännu.

Hade ju skola också ida. Var där för att bestämma vad jag skulle vilja skriva i examensarbetet.
Projekten är ju färdigt bestämda så vi skulle välja två och motivera varför vi vill till just dom två.
Den ena gilla jag mycket och det handlade om amning :)
Hur lämpligt är inte det temat?
Det andra var att konkret sätta ihop någon sorts verksamhet för seniorer i Åbo.

Sen har jag sprungit efter Alice resten av dagen och torkat hennes rinnande näsa.
Stackarn har igen fått snuva :(
Hoppas öronen hålls friska denna gång.

Förresten!
Vardagsrummet är nu nästan färdigt Julpyntat som ni kan se på bildrena =)
Lite blommor fattas bara!

Huh mikä päivä!
Ajattelin jo aamulla että en nouse sängystä lainkaan.
Leikkaus sujus suunitelmien mukaan mutta jotenkin on hirveä paniikki vielä päällä.
Koko ajan pelkää että jotain pahaa tapahtuu.

Olin myös koulussa tunnin verran ja valitsin mitkä kaksi otsikkoa kiinnostaa mua eniten,
koskien lopputyötä siis.
Imetys kuullosti mielestäni kiinnostavalta joten perustelin todella tarkasi miksi haluan juuri siitä kirjottaa.
Toinen valitsemani aihe oli kehittää niin sanottu päivä-hoito iäkkäille ihmisille.

Loppupäivä on ollut yhtä juoksemista Alicen perässä.
Hänellä on kauhea nuha ja nenästä tulee räkää niinkun hanasta vettä.
Voi pientä<3

Muuten!
Nyt olkkari on melkein valmiiksi joulukoristeltu, niinkuin kuvista näette!
Vähän kukkia puuttuu vielä!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar