söndag 1 december 2013

-Första Advent-

Så var vi inne i DECEMBER!
Hade ni en bra Lilla Jul igår?
Jag har haft så mycket på schemat att jag inte fått fram NÅGRA som helst Julpynt före idag.
Nu är Julgardinena på plats och de röda mattorna ligger på golvet.
Riktigt färdigt är det inte än så mera bilder kommer sen först då allt hittat sin plats.
Men visst är det roligt att pynta om här hemma.
Den röda färgen gör att man igen trivs 10 gånger bättre i några månader.
Sen då våren tittar fram är det roligt att byta tillbaka.

Imorgon händer mindre trevliga saker, eller hur man nu tar det.
Som jag tidigare nämnt har en väldigt nära och kär insjuknat i en allvarlig sjukdom.
En operation skall göras imorgon.
Och en operation är aldrig riskfri!

Dessutom skall jag återvända till skolbänken imorgon.
Vet inte varifrån jag skall dra fram motivationen till det.

Japp, men nu skall jag försöka hitta till sängen!
Har ni märkt hur det stormar förresten, uss...


Ajatella että on jo Joulukuu?
Oliko teillä mukava Pikku Joulu eilen?
Meillä on ollut niin paljon ohjelmaa että en ole saannut yhtäkään joulukoristetta esille ennen kun tänä aamuna vasta.
Nyt Joulu verhot ovat paikoillaan ja punaiset matot ovat löytäneet paikkansa jälleen kerran keittiöstä.
Minusta on mukavaa kun saa taas ottaa uusia värejä esiin erillaiseten kankaiden avulla.
Kodissakin viihtyy taas paremmin kun vähän muuttaa värimaailmaa.

Muistatteko kun kerroin siitä että yksi minun rakkaimista ihmisistä on sairastunut vakavaan tautiin.
Huomenna hänet leikataan.
Ja leikkaus, sehän ei ole koskaan mikään "pikku-juttu"

Huomenna menen myös takasin kolunpenkille ja sekin jännittää..
Mistä kaivan motivaatiota esiin että jaksan taas paneutua koulutöihin?

Mutta nyt nukkumaan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar