onsdag 21 maj 2014

- "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv." -


Måste bara säga att jag har världens sötaste unge!
 

Hon är så otroligt smart, rolig och TEMPERAMENTISK!



Herregud vilka ITKUPOTKURAIVARIN hon haft idag.
Ett år och har en tånorings VILJA.

Kastar sig på golvet, skriker och biter på saker.
Slänger i dörrar och kastar saker.

Och jag SVÄR på att det inte har med uppfostringen att göra!


Men så kommer hon och kramar och säger puss puss.
OCH så smälter du än en gång.
Du faller i tusen bitar och hjärtat gråter av lycka.
 


Idag blev jag nästan tårögd då jag såg på min förra klass som förberedd sig för dimenssionen (skrivs det så).
Tänkte: om jag inte skulle ha valt att skaffa barn så skulle jag också bli färdig nu.

Men sen föll det mig som så många gånger förut.
Visst jag skulle ha kunnat välja att vänta ännu två år till men då skulle vi inte ha Alice!

Och tanken att hon inte skulle finnas i vårt liv gör mig illamående.

Barn är inget man kan ta förgivet.
Alla får inte barn.
Vissa får barn alltför lätt och vissa blir gravida fastän de ABSOLUT inte är mogna nog att bli föräldrar.
Vem är en bra mamma och pappa?
Ja de är ett ämne man kan spinna vidare på.
Jag vill i alla fall påstå att jag gör mitt ALLT för att vara en bra mamma.


"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv." 

-Astrid Lindgren- 


 
 

1 kommentar: