tisdag 27 maj 2014

- Festplatsen för BRÖLLOPET -

Nu tänkte jag det var dags att skriva ett inlägg om vilken plats vi efter många om och men valde att ha som festplats till bårt bröllop.
Vi sökte länge efter den perfekta platsen och när jag steg in i Navetanvintti på Kalvaton tila så visste jag att HÄR ska vi skåla den 1.8.2015.

Ni kan gå in på http://kavaltontila.com/ för mera information om ni vill.

Kort sagt består Kavalton tila av två större fest"salar", Navetanvintti och Tuurunlinna.
Första gången jag var till Tuurunlinna trodde jag nån teleporterat mig till Lappland.
Mitt i skogen, finns en stor stockbyggnad och bredvid den ligger en sjö.
Såå vackert!
Vi ansåg ändå att vi inte ville ha bröllopet i en stock byggnad och därför blev det Navetanvintti som annors också tilltalade mera vår smak.
Ni vet sådär lite romantisk stil :)
Skulle jag haft pengar hade jag släpat Navetanvintti in i skogen och placerat det på Tuurunlinnas plats :)

Platsen rymmer upp till 100 pers vilket är bra.
Vi har tänkt försöka hålla oss under 80 pers så då borde det vara rätt så luftigt!
Positivt med platsen är att man för det första inte behöver betala någon reserveringssumma.
Och för det andra så behöver man inte göra något själv.
..om man inte vill..
De sköter maten och allt som behövs till det, städningen före och efter samt dekoreringen.
Ett halft år före bröllopet har man ett planeringsmöte där man kommer överens om hurdan mat man vill ha och vilken sorts blommor man önskar som dekoration. 

SÅ orsaken varför vi var hit på morsdagen var för att testa maten :)
Problemet var ju att jag inte hade nån smak så jag blev inte klokare!
Heh!

Men tillsivdare är jag väldigt nöjd med vårt val :)

Hoppas på en oförglömlig fest här om ett år <3


 

 

 





2 kommentarer: