lördag 15 juni 2013

Mother & Daughter

Mamma skriver:

Hej!

Det var då en jädrans finne som sitter breve min läpp. 
Ser ut som jag klottat enormt med läppstiftet. Ja lite har jag vell gjort det också men på vänstra sidan sitter den.
Den har gjort det nu i tre dagar och jag undrar om den tänker stanna länge ännu?

Vi har haft det riktigt gött idag!
Ätit ärtsoppa och FÄRSKA ärter. NU har dom äntligen kommit och jag är i himmelriket.
Det är däremot inte Niko........
Luftproblem u know!!

Sen har vi varit på lite kvällspromenad och tittat på film. 
Imorgon står det konfirmation på agendan så då får man pynta sig lite extra :)





Alice skriver:

Idag blir jag 10 veckor gammal.
För en gång skull har mamma förstått att inte baka någon kaka dagen till ära eftersom jag ändå inte får äta.

Det är jobbigt dedär... Att se maten lyftas från tallriken, passera min mun och sedan smaskar mamma i sig den. Det ser ju gott ut. Och jag måste klara mig med mjölk!
Vet ni vad hon nu hittat på, mamma min?
Jo nu får jag inte ens tissa på bröstet direkt längre utan hon ha satt gummi emellan.
Mamma säger att det är för att jag smittat svamp åt mamma och att det nu tar alltför ont om jag suger direkt.
Hon grinar nog riktigt illa ändå fast där är det där gummit.

Jag fick fina gåvor av granntanten idag. 
Två kaniner var det, ja inte riktiga då förstås.
Jag har en riktigt bra samling på mjukisdjur nu, fast nån favorit finns inte riktigt än.

Nu säger mamma att min mjölk är färdig och att jag skall få äta med pappa ikväll. 

Snart får jag krama trasan....

Gonatt zzZZzzzz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar