onsdag 25 maj 2011

Hjälp de fattiga i Afrika..?

Jag måste nog säga att våra grannars barn är inte dumma de nej. Här för nån dag sen kom de och knackade på och sa att snälla hjälp de fattiga i Agrika genom att ge en slant. De stack in en lapp i handen på mej där det stod vad man kunde få för de olika summorna: Gav du 2 € så får ett barn en skoluniform och gav du 3 så fick de en viss mängd vatten. Dessutom stod det en kort text på hur dåligt man har det i Afrika medan man har det här så bra. Att vissa t.ex. måste sova under bar himmel m.m. Nå jag gick faktist en stund på det tills jag så den lilla texten i vänstra hörnet där det stor att "detta är ett skämt".. Hur kan man ens hitta på nåå sånt.. Grymt.. Nå efter en stund får jag ett arit samtal från min mormor. Hon som har jätte svårt att röra sej hade varit i övrevåningen då dom (ungarna) hade knackat på. Hon hade förstås rusat ner och fått samma papper i handen som vi oxå. Problemet var bara att hon inte såg den lilla texten där det stod att det är ett skämt. Hon hade alltså snällt gett 2 €.. Pojkarna som blivit glada för att nån gått på deras skämt visade sen den lilla texten åt henne skrattande.. Men nee sii ni då va de för sent... Hon skrek åt dem att aldri visa sitt ansikte här igen... Att hur täcks de ljuga åt en gammal tant som henne.. Nå pojkarna hade sprungit iväg o lämnat 2 € på trappan.. :D Oj voj.. Men här anser även jag att det gick för långt..

1 kommentar:

  1. synd nog så är det int bara dom småa som gör det,utan äldre också :/

    SvaraRadera