måndag 25 augusti 2014

- träning och pömppis -

Som ni säkert redan förstått hatar jag att träna.. Eller hatar är vell ett rätt starkt ord men gillar verkligen inte träning ALLS.
Det är JOBBIGT och man blir SVETTIG och pulsen HACKAR som sista dagen..
Vi har aldrig varit någon "tränings galen" familj.
Därför har vell aldrig jag heller fått suget. 

På våren var jag ändå rätt duktig och "tränade" sex dagar i veckan här hemma.
Flesta av er har säkert hört talas om "bikini body mommy".
Sök på Youtube så hittar ni det.
Nåja det drog jag iaf igenom.
Och jaa det var helt skoj när man kom igång.
Konditionen ökade en aning, jag hade mindre ryggproblem, magen blev lite fastare och vikten föll ca 1.5 kg.

Sen blev det sommar och jag blev lat.

Men nu är det dags att dra igång motorn igen.
Startar alltså Bikini body mommy 2:an idag.
Denna gång är det inte för att bli smalare eller för att gå ner i vikt..
Nu tränar jag för att få bättre hållning, mindre huvudvärk och starkare rygg.

Jag kommer fortfarande inte att ändra på något jag äter.
Äter rätt hälsosamt och mångsidigt enligt mig själv (förutom dagens hamburgare med Ronja :O ), så någon "diet" kommer jag inte att köra.
Kommer fortsätta hemma-träna eftersom jag just nu inte har motivationen att dra mig till ett gym.
Jag vet att det räcker såhär i början, men vill man se större skillnader så får man nog dra iväg sig.

Förstås så skadar de ju inte om magen skulle bli fastare såhär inför Thailands resan och nästa års bröllop.
Men just nu ligger prioriteten att slippa huvudvärken som beror på en dålig hållning och en svag rygg.

Are you with me?

Och i bilden ser situationen ut såhär :)


Sned träningsbh

Pömppis


3 kommentarer:

  1. Kiva blogg, när skall ni gifta er? Har själv planer för bröllop nästa år :) träning skall vara roligt :) Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :) Vi skall gifta oss 1.8.2015.. När har ni tänkt gifta er :)

      Radera
  2. Troligen 15.5.2015 lätt datum :)

    SvaraRadera