torsdag 6 februari 2014

- 10 månader -


Tänk er att fröken ovan och undan blir 10!!!! månader IDAG!
STOPA tiden NÅN SNÄLLA!
 Nä men skämta bara!
Jag gillar faktist att veckorna rullar på och månaderna går.
Hon växer och blir allt roligare för var dag.
Hon är ju liksom en person redan med åsikter.
OCH Dom visar hon väldigt väldigt tydligt.
Både på gott och ont :)

Hon kan mycket!
Ni har säkert ALLA sett att hon kan gå, utan stöd.
Hon härmar mycket som vi säger.
Ord som kommer dagligen är mamma, pappa, kakka, tack tack, nanna (hon vill ha mat), ahaa (kram).
Nätterna sover hon mycket bättre efter att jag slutade amma.
Hon somnar mellan oss, sen flyttar vi henne till egen säng.
Sen vaknar hon där kring 6 tiden, kommer mellan oss och sover till halv nie.

Hon hatar gröt, men försöker ändå få i henne en portion på moron och kvällen.
Till lunch och middag föredrar hon hemlagat istället för piltti.
Mellanmål är oftast en banan.


Hon ÄLSKAR Lasse.
Ska alltid krama och pussa på honom.
Det är roligt att se hur försiktig hon oftast är med honom.
Tyvärr blev bilden ovan och nedan suddiga men där sträcker Lasse på sig hon försöker klappa honom.

Hon gillar att åka omkring i famnen men på kvällarna kan man hitta henne leka för sig själv i långa stunder.
OBS egna leksaker intresserar inte.
Hon gillar Lasses bur.
Hon brukar ta ut stora nävar med sand och kasta runt på golvet.
VÄLDIGT roligt.
Det negativa är dock att hon ÄLSKAR Lasses PRALINER.
JEPP!
Vi får hela tiden kolla att hon inte proppat munnen full med kaki.
Nåå, motståndskraft har hon vell fått iaf :)




Överlag är hon vädligt go av sig.
Tycker om att krama och pussa.
Hon får sina utbrott då hon är sur och då kastar hon huvudet bakåt och skriker.
Var i fridens dar har hon fått sitt temperament från`?

Idag då jag stod i duschen med henne hade hon huvudet mot mitt bröst och bara pajade mig i evigheter.
Jag fick nästan nypa mig själv för att förstå att HON är faktist mitt (vårt) BARN.
Hon är ALLT jag alltid drömt om och SÅ mycket mer!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar